June 21, 2010

Ghana 1:1

(Kuupäevaks on eilne.)

Kogu selle lonkava ja ebavleva itaalia keele vahele tahaksin kirjutada natukene ilusat emakeelt. Võib-olla sellepärast, et ma vist olen jõudnud koduigatsuse faasi. Vist hakkan sellest juba vaikselt välja jõudma. Tahaksin joosta paljajalu läbi muru ja süüa sõstraid ja rabarberikooki. Minu koduigatsus väljendub sedamoodi.

Meil on sadanud vihma. Kui siin vihma sajab, siis sajab ta koos mürina ja välguga. Ja seda peaaegu alati. Raamatukogus mängisid tuled diskot. Aga õhk on imehea ja kassid käivad katustel.

Jalgpall on vallutanud aja. Isegi kui teda ei vaata, siis ta on igalpool olemas. Ja kui juhtub, et ühtäkki ümbruskond laulma hakkab, on teada, et Itaalia mäng on alanud. Ghana meeldib mulle ikkagi kõige rohkem. Ghana ja Itaalia mängu vahe on see, et kord istun ma üksinda baaris ja kord on baar pungil rahvast täis. Olin täna rebel ja ei vaadanudki Itaalia mängu vaid sõin jäätist ja lugesin Elina blogi.

Eile õhtu hakul viis meie itaalia keele õpetaja meid ühte kaugemal asuvasse külasse. Nad mängisid keskaega. Meie hansapäevad on paremad ja rahvarohkemad, aga väikest kakku sain käe peal hoida, suurele pai teha ja kotkaga võidu huilata. Sellel ööl paistis kiriku tornis asuv kell nagu täiskuu. Oli uduvihmaaeg ja pidu lõpetati varem. Vaatamata sellele, et siin palju sajab, ei ole nad sellega ikka ära harjunud. Sõitsime järgmisesse kohta, et kuulata ansambli kahte viimast lugu. Sõitsime järgmisesse kohta ja läksime ujuma. Ma arvasin, et nad ei tule minuga, sest ilm oli külm ja vesi ainult veidi soojem ja rätikud kodus, aga nad tulid. Tulid ja lubasid, et see on esimene ja viimane kord talvel ujuda. Veelgi hiljem öösel saatis keeleõpetaja sõnumi ja lubas, et küll me veel koos ujuma läheme.

Silja mängib koridori teises otsas klaverit ja see on nii mõnus.

Mulle meeldib, kui mäed on pilvedes.

Ma loen itaalia keelset raamatut ja saan kõigest aru, kui ma järgmisel leheküljel olevat väga halba inglisekeelset tõlget loen. Seegi asi.

Järgmisel nädalal ootavad ees Genova ja Veneetsia. Mina ootan neid, ma loodan, et nemad ootavad mind ka... koos Ghana mängu, jaanitule ja sünnipäevapidudega.

No comments: